Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Калининское отдела образования по Жаксынскому району управления образования Акмолинской области"
"Ақмола облысы білім басқармасының Жақсы ауданы бойынша білім бөлімі Калининское ауылының негізгі орта мектебі " коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Мы в соц.сетях

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаттары

«Кәсіби өзін-өзі анықтаудағы отбасының рөлі» әңгімесі

           

Мақсаты: ата-аналарды балалардың кәсіби анықтамасын қолдауға ынталандыру.

Міндеттері:

• балаларды кәсіби тұрғыдан анықтау мәселелеріне ата-аналардың қызығушылығын дамыту;

• ата-аналарды отбасындағы тәрбиенің ерекшеліктері туралы ойлануға шақырыңыз.

         Сәлеметсіздер ме құрметті ата-аналар! Бүгін мен «Дұрыс кәсіби өзін-өзі анықтаудағы отбасының рөлі» тақырыбына тоқталғым келеді.

        Мамандықты жақсы таңдау ... Мұны жасауға бола ма, ол кімге байланысты және таңдау дұрыс жасалғанын алдын-ала қалай анықтауға болады? Көптеген ата-аналар бұл мәселелерге алаңдайды. Сіз нарықтық қатынастар жұмыс сипаты мен мақсаттарын түбегейлі өзгертетінін жақсы түсінесіз және қазіргі уақытта түлек жоғары кәсіпқой, төзімді және жауапкершілікті болуы қажет. Бүгінгі таңда жұмыссыздық, мамандықтарға сұраныстың болмауы, кадрларды қайта даярлау қажеттілігі сияқты мәселелер өзекті болып отыр. Сондай-ақ жоғары оқу орындары мен колледждерге қабылдау шарттары өзгерді, білім берудің жаңа талаптары ұсынылуда. Еңбек нарығы жыл сайын өзгеріп отырады, жаңа мамандықтар пайда болады (мысалы: логисттер, нанотехнология саласындағы мамандар, бағдарламалау саласындағы мамандар), көптеген мамандықтар «өледі» немесе талап етілмейді. Бүгінгі таңда адам тек бір мамандықты ғана емес, бірнеше байланысты мамандықты игеруге ұмтылуы керек.

         Қате мамандық таңдау қазір тым қымбат. Бұл өз сәтсіздік сезімі, өз өміріне қанағаттанбау, рух пен күштің құлдырауы, өмірдің мағынасын жоғалту және тағы басқалар. Оның салдары тым қайғылы болуы мүмкін, сондықтан орта мектепте мамандандырылған білім беруді қажет ететін мамандықты таңдау мәселесін назардан тыс қалдыруға болмайды. Бүгінгі таңда студент болашақ кәсіби іс-әрекетті сауатты таңдау керек.

          Ал, біз қарастыратын негізгі сұрақ - бұл баланың өмір жолын таңдаудан көңілі қалмауы үшін ата-аналарға қалай және қалай көмектесе алатындығы.

Әрине, өмірде жол таңдау туралы ешқашан кеш емес, бірақ оны уақытында жасаған дұрыс.

Ата-аналардың балаларының мамандық таңдауға әсері сөзсіз. Балалардың жақсы болуын қаламайтын ата-аналар жоқ. Олар балалардың болашағы туралы алаңдайды, оларға шын жүректен бақыт тілейді және мамандық таңдауға көмектескісі келеді. Біз олардың сенімді және жоғары ақы төленетін мамандыққа ие болғанын қалаймыз.

Енді жасөспірім өзі үшін мамандық таңдағанда қандай сынақтарға кезігеді, олар не нәрсеге баса назар аудара алатынын көрейік.

1. Мамандықтың сәні мен танымалдығы, негізінен бұқаралық ақпарат құралдары. Бұл кез-келген талғам мен пікірдің уақытша басымдығы. Бірақ әрқашан сәнді нәрсе ең қолайлы бола бермейді. Есіңізде болсын, мамандыққа арналған сән тез өзгереді. Сіздің балаңыз бітірген кезде мүлдем басқа мамандықтар сәнге айналуы мүмкін. «Бедел» сөзі латын тілінен шыққан және «елес, сезім алдау» дегенді білдіретіні бекер емес.

2. Бұл болашақ кәсіптік қызмет мазмұны, мүмкін болатын перспективалар мен кәсіби шектеулер туралы болжалды идея. Мысалы, көптеген жасөспірімдер менеджер болғысы келетіндерін айтады, бірақ олар бұл жұмыс түрі деген сұраққа нақты жауап бере алмайды. Оларға кәсіби қызметтің мазмұны, мүмкін еңбек шарттары және жалақы деңгейі туралы білім жетіспейді. Олар сонымен қатар «мамандық» және «лауазым» ұғымдарын араластыра алады.

3. отбасылық дәстүрлер. «Мен мама сияқты дәрігер болғым келеді» немесе «әкемдей жүргізуші». Бұл жағдайда жасөспірім ата-ананың кәсібі өзінің жеке мүдделері мен бейімділіктеріне қаншалықты сәйкес келетінін түсінуге тырыспай, инерциямен жүреді. Бірақ ол ата-аналық мамандықты таңдау арқылы қандай қасиеттерге ие болатындығын біледі.

4. материалдық жағы. Көбінесе жігіттер жалақы еңбек өтіліне, тәжірибесіне, біліктілігіне байланысты екенін ескермейді. Дипломның болуы бірден жоғары мәртебеге және материалдық сыйақыға кепілдік бере алмайды.

5. Құрдастардың әсері. Мен профильді немесе досым таңдаған оқу орнын таңдаймын. Бірге біз соншама достар таптық, бір-бірімізден қалай алыстауды елестете алмаймын.

6. кездейсоқ адамдардың пікіріне бағдарлау. Адам туралы жақсы пікірді кәсіптің өзіне аудару мүмкіндігі бар, сондықтан бұл адам оған өкілетті болып табылады.

7. уақыттың көп бөлігін орындау қажет екенін ескерместен, кәсіптің сыртқы әсерлері (мысалы, стюардесса, геолог ...)

8. біреуге қарама-қайшы немесе оған қарамастан таңдау. Мысалы. Ата-аналары немесе достары аюдың құлағына кіргенін айтады - жақсы, ештеңе жоқ, олар мені сахнада көргенде, олар не дейді.

9. өздерінің қабілеттерін есепке алудың жеткіліксіздігі.

10. медициналық қарама-қайшылықтарды елемеу. Жалпы денсаулыққа немесе оның жеке аспектілеріне қойылатын талаптар көптеген мамандықтарды құрайды.

11. резервтік нұсқалардың болмауы. Жасөспірімдер әрдайым мүмкін болатын сәтсіздік туралы ойламайды, сондықтан оны қалпына келтіру нұсқалары оны қорғауға болады.

Сіз, ата-аналар, таңдаудың барлық аталған ерекшеліктері жасөспірім ретінде мамандық таңдауға әсер етуі мүмкін екенін түсінуіңіз керек. Бұл сыртқы формаларға бағытталған таңдау. Жасөспірім қателескенде немесе таңдау кезінде ескермейтін барлық нәрсені ескеріп, әдептілікпен түсіндіріп, ата-аналары дұрыс жолға бағыттауы керек.

Сонда сұрақ туындайды: ата-аналардың рөлі қандай және олар нені ескеруі керек?

Отбасы дегеніміз - жұмысқа, кәсіби қызметке деген көзқарас қалыптасатын кеңістік. және ересектердің әрқайсысында жұмыс туралы өзіндік идея бар, оны біз кейде оны білмей, балаға өткіземіз.

 

8-9 сынып оқушыларына кәсіптік бағдар беру бойынша психологиялық сағат

сынып жетекшісі: Садрединова С. В. 9 сынып

Мақсаты: Оқушылардың қазіргі заманғы мамандық әлемі туралы, таңдаған білім беру тәсілі және кәсіби қызметтің мүмкін болатын саласы арқылы өзінің өмірлік мақсаттары мен жоспарларын жүзеге асыру мүмкіндіктері туралы түсініктерін кеңейту, оқушылардың өз кәсіби болашағын болжауда өзін-өзі тану нәтижелерін қолдана білуі.

Міндеттер:

Кемелді таңдауға уәждемелік-құндылық дайындығын арттыру: оқушының өзін-өзі бағалауын қалыптастыру, қалаған білім алу мүмкіндіктері мен жеке қабілеттеріне барабар, болашақ мамандық және білім алу тәсілдеріне байланысты құнды бағдарлар мен жеке айқындалған мақсаттардың болуы.
Практикалық дайындықты арттыру: мамандықты таңдау кезінде өз мүмкіндіктерін есепке ала білу; саналы таңдау жасай білу және ол үшін жауапты болу.
Мұғалім: Балалар, біздің кездесудің тақырыбы "Мен және кәсіптер әлемі". Қазіргі заманғы мамандықтар әлемінде бейімделу қиын, бірақ біз әлі де тырысамыз. Иә, бұл міндет оңай емес! Бірақ дүрбелең болмайды! Бұл үшін біз бүгін жиналып отырмыз. Мамандықты дұрыс таңдау үшін, біріншіден, өз-өзіңді, өз бейімділігі мен қабілеттерін түсіну керек. Екіншіден, қазіргі уақытта әлемде 40 мыңнан астам мамандық бар. Олардың 500 - ге жуығы жыл сайын жоғалады және шамамен жаңа пайда болады. Көптеген мамандықтардың орташа өмір сүру уақыты-8-10 жыл. Олардың кейбіреулері мазмұны бойынша айтарлықтай өзгереді. Сондықтан қазіргі заманғы мамандықтармен танысу қажет.

"Сіз кіммен жұмыс істейсіз?"бұл адамдарда танысу кезінде туындайтын бірінші мәселе. Тіпті балалар да: "ал сенің анам мен әкем кім?"кәсіби қатыстылық – кез келген адамның маңызды сипаттамасының бірі... осы әлемде өзін табу лайықты өмір сүруге, өзін қажетті адамдарға сезінуге, жұмыстан қуаныш алуға, өз қабілеттерін барынша көрсетуге, яғни ұзақ жылдар бойы физикалық және психикалық денсаулықты сақтай отырып" формада " қалу мүмкіндігін білдіреді. Мамандықтар әлемінің көптүрлілігі-бір адамның өмір сүруге қажеттінің бәрін жасай алмайтындығының салдары.  Өз жұмысын орындау үшін адамға белгілі бір білім мен дағды қажет. Осылайша мамандықтар пайда болды. Сөз мамандық (лат. profitere - "өз ісіңді жариялау") белгілі бір дайындықты талап ететін және өмір сүру көзі болып табылатын еңбек қызметінің түрін білдіреді. Сонымен қатар, мамандық – бұл өз еңбегі үшін сыйақы ала отырып, осы жұмыспен табысты айналысу үшін қажетті білім, білік, жеке қасиеттер.

Күн сайын миллиондаған адамдар жұмысқа асығады. Олар немен айналысады? Өз жұмысын жақсы көремін бе? Олар сабақ түрін қалай таңдады, өз кәсіби жолын қайта қайталады немесе қызметтің өзге түрін қалар еді? Мамандық таңдау ең маңызды өмірлік шешімдердің біріне жатады.

Мамандықты таңдаған кім қолыңды көтеріңіз?

Кім әлі анықталмады?

Бұл мәселе кімге әлі мүдделі емес?

Көбінесе мамандықты таңдау түйсік деңгейінде, яғни көңіл-күйдің, беттік әсердің әсерінен, ата-аналар кеңесі бойынша, сынамалар мен қателіктер арқылы жүреді.

Бүгінде қазақстандық еңбек жәрмеңкесінде ең үлкен сұранысқа ие мамандықтар: хатшы-референт, бағдарламашы, сату жөніндегі менеджер, басшының көмекшісі, жүйелік әкімші, бас бухгалтер, ақпараттық технологиялар жөніндегі мамандар.

Соңғы уақытта Қазақстанда жаңа мамандықтар пайда болды. Web-программист, web-дизайнер — маман бойынша сайттар құру үшін ғаламдық Интернет желісінде.

Аудитор-компанияның қаржылық қызметін тексеретін, оның табыстылығы мен тиімділігін бағалайтын маман.

Бренд-менеджер-маман, ол өнім бейнесін ойлап табады — бренд-және бұл бейнені массаға жылжытады.

Логистик-қоймалық, көліктік, өндірістік ағындарды реттейтін маман. Көлік логистигі компания жүктерін тасымалдау сызбасын ойлап тапты,қойма логистигі өнімді сақтауды ұйымдастырумен айналысады.

Маркетолог — латын тілінен аударғанда "нарықты білетін". Сатып алушылардың қажеттіліктерін, олардың талғамдары мен артықшылықтарын білу үшін нарықты зерттейтін маман.

Мерчендайзер-бұл фирманың тауары ірі дүкендерде ұсынылғанын қадағалайтын адам.  Ол дүкендерді аралап, тауарды орналастыру, витриналарды рәсімдеу бойынша кеңестер береді. Осы мамандық әлі бірде-бір оқу орнында оқымайды.

Психолог: ал қазір мен сіздерге бүгінгі тақырыпқа байланысты конкурстарға қатысуды ұсынамын

"Анаграммалар-кәсіпқойлар"сайысы.

Тапсырма: берілген сөздердегі әріптерді мамандық атауы болатындай етіп қою.

рвач - (медицина қызметкері)
сопло- (дипломат)
терка- (театр және кино-мамандық)
кулон- (Көңілді цирк кәсібі)
дәке — (түсті жұмысшы)
авдотка - (заң мамандығы)
томат + дауыс- (тіс дәрігері)
Мұғалім: барлық уақытта адамдар өз жұмысына, еңбекке әр түрлі қатысты, олар орындауға тура келді. Аңызды тыңдаңыз. Ұзақ уақыт бойы француздық Шартре қаласында үлкен собор салынды. Құрылыс тасын таситын үш жұмысшы олардың немен айналысатынын сұрады. Бірінші жауап берді: "бұл қарғыс тастарды қысып, қолдарында қандай миы бар!"Екінші молвил:" мен тастарды таптым, Мен өз әйелім мен қызыма нан табамын". Ал үшіншісі күлімсіреп: "мен тамаша собор саламын"деді. Бір жұмыспен айналыса отырып, үшеуі қойылған сұраққа әр түрлі жауап берді.

Әр адамның жауаптарында олардың бір қызметке ерекше қатынасы: собордың құрылысы. Біздің заманымызда ғылым, техника, теледидар, компьютерлердің дамуы барлық адамдар өз жұмысына сүйіспеншілікпен қарайды, еңбектен қуаныш пен қанағат алады; әркім өз мамандығына деген сүйіспеншілікті сезінбейді.

Мұғалім: оның басты себебі адамның мүдделеріне, бейімділігіне, қабілетіне жауап бермейтін кәсіби қызметті таңдауда. Демек, Еңбек қуаныш пен табыс әкеледі. Келесі конкурс…

"ҰСЫНЫСТЫ АЯҚТАУ «

Қазір әрбір команда төрт сөйлеммен карточканы алады. Содан кейін біз сізде не болғанын көреміз.

Адамдар жұмыс үшін…
Нағыз еңбек-бұл…
Мамандық таңдау кезінде адамдар жиі ескерілмейді…
Кез келген кәсіби еңбекте ең маңызды…
балалар сөйлемдерді аяқтайды, (жазып, оқыды).

Сынып жетекшісі: "Он – Она" сайысы»

Тапсырма: мамандықтың атауын оқып, тиісінше еркек немесе әйел ретінде жазыңыз.

Ол балерина, ол ... (жауап: биші)
Ол стюардесса, ол ... (стюард)
Ол медбике, ол ... (медбрат)
Ол-доктор, ол - ... (доктор)
Ол-сүңгуір, ол - ... (сүңгуір)
Ол-гимнастшы, ол - ... (гимнастика)
Ол-ақын, ол - ... (ақын)
Ол-сылақшы, ол - ... (сылақшы)
Ол аспаз, ол ... (аспаз)
Ол тігінші, ол ... (тігінші)
Келесі сайыс " Ең үздік...". Ал енді сіз әзіл элементтерімен сұрақтарға жауап бересіз.

Қазір сізге мамандықтың кейбір ерекше сипаттамалары ұсынылады, ал сіз кезекпен біздің ойымызша, осы сипаттамаға барынша сәйкес келетін мамандықтарды атауыңыз керек.

Мамандық атаңыз:

Ең жасыл (бағбан, орманшы, ландшафтық дизайн маманы, гүл өсіруші-декоратор …)
Ең тәтті (кондитер, кондитерлік бөлімде сатушы …)
Ең ақша (банкир, кәсіби теннисшілер, боксшылар, модель…)
Ең шаш (шаштараз…)
Ең балалар (тәрбиеші, педиатр, балалар психологы, мұғалім…)
Ең күлкілі (юморист, клоун, пародист…)
Ең кең тараған (журналист, экскурсовод, жаттықтырушы, мұғалім, массовик-затейник…)
Ең маңызды (қате құқығы жоқ) (сапер, хирург, барлаушы, милиционер, саясаткер)
Келесі конкурс…

"МАҚАЛ ЖИНА» 

"...скуки білмейді" (жауап: Шебер қолдар)
"...мұндай жемістер" (қандай еңбектер)
"... , ал лень бұзады (адамның еңбегі тамақтанады))
"... , сол адамдар құрметтейді" (еңбек сүйеді)
"...пеште отырмаңыз (калачи жегің келсе)
"... , ол жейді" (кім жұмыс істемейді)
"... , неохота ұйықтау" (егер жұмыс болса)
"...техника-сағат" (іске-уақыт)
Мұғалім: келесі конкурста маған әр командадан немесе әрқайсысынан бір өкілден керек. Мүмкін, геометриялық фигуралармен әзіл тест көмектеседі. Үш геометриялық фигураларды — үшбұрыш, шеңбер, шаршы, 10 элементтен тұратын адамды сызыңыз. Фигуралардың барлық үш түрі қолданылуы тиіс. Суреттің сапасы маңызды емес. Егер артық элементтер салынса — оларды сызып тастау керек, егер олар жетпесе — жетіспейтін элементтерді сызып тастау керек. Орындау уақыты-30 С.

(Балалар сурет салады.)

Енді үшбұрыштың санын есептеңіз.

(Балалар тапсырманы орындайды.)

Енді тест кілтін тыңдаңыз (оқиды).

Бірінші түрі: 6-8 Үшбұрыш-жетекші түрі, жақсы оқытушылар. Көшбасшылыққа ұмтылу айқын көрсетілген, адамдар жақсы біледі, ақпаратпен жұмыс істейді.

Екінші түрі: 5 Үшбұрыш. Жауапты орындаушы, жақсы ұйымдастырушылық қабілеті. Кәсіби, өз қызметін ойлайтын.

Үшінші түрі: 4 Үшбұрыш. Қызығушылықтар мен таланттардың әртүрлілігі. Жеке жұмысқа бейімділік.

Төртінші түрі: 3 Үшбұрыш. Ғалымның түрі. Рационалды, объективті, бір қызмет түрінен екіншісіне оңай ауысады.

Бесінші түрі: 2 Үшбұрыш. Өнер мен адамға деген қызығушылық. Барлық жаңа және ерекше сезінеді.

Алтыншы түрі: 1 Үшбұрыш. Өнертапқыш, конструктор, суретші. Бай қиялға ие.

Мұғалім: әрине, бұл тест сіздің таланттарыңыз сан алуан екенін көрсетпейді. Бірақ, мүмкін, ол өзіңіз туралы, өз мүмкіндіктері мен қабілеттері туралы ойлануға және осы қабілеттерін дамытуды бастауға көмектеседі. Сайып келгенде, бұл өмір жолын таңдауға көмектеседі.

Мұғалім: "қызықты фактілер"айдарын ашамыз.

Жаңартылған күні: 17.09.2019 14:29
Құрылған күні: 18.05.2023 15:39

Текст